2013. május 30., csütörtök

"Fogd meg!"

Olyan szépen elterveztem,mennyi mindent fogok ma csinálni.
Ennek örömére ma reggel gyönyörű égdörgésre ébredtem...Remek.
Délutánra minden elmaradt sorozatomat megnéztem (meg még pár olyat,amit eddig nem is néztem :D ) és egy  5 perces,teljesen átázós egészségügyi séta után úgy döntöttem,az ebek nem elég fáradtak.Így elővettem Álmost.Íme tehát,az első trükktanítós videónk,a "Fogd meg!" Remélem,segítségetekre lesz néhányatoknak! :)
Szóval,ahogy mi csináltuk:
1: Én Álm favorit játékával kezdtem,Malaccal.Ő az egyetlen sipijáték,amit szeret (najó,van még az amerikaifocilabdája,aki sajnos egy balesetben megnémult...)Szóval Malacot szívesen cipelgeti Álmi,így könnyebben veszi a szájába.A videó elején még kézből adom oda neki,onnan már egyből elveszi.
Klikkerrel tanuljuk a trükköket.Ezt gondolom a legtöbben már ismeritek,de azért én is leírom,mert nem lehet elégszer: a legfontosabb ennél,hogy a megfelelő pillanatban kattanjon az a kis eszköz.(Na,én sem vagyok profi,és nem is olyan nehéz,mint aminek hangzik!Én legalábbis nagyon féltem,mikor még csak olvastam róla,de tényleg nem gáz. :) )
2: Már lerakom a játékot,úgy kell odahajolnia érte,de a kezem segítségképp még rajta van.
Szerencsére egész jól látszik a videón,hogy először még arra is klikkelek,mikor csak hozzáérinti a száját.A második klikk már arra megy,hogy ki is nyitja a száját,bár még nem emelte meg Malacot.Apró lépések.
3: Már csak nyúlok Malac felé,egy ujjam kinyújtva felé,rámutatok a tárgyra.A kutya tekintetét odavezetem a dologhoz,és ha a korábbi lépések jól sikerültek,már tudni fogja,mit szeretnénk.
4: Hozzákötöm a parancsszót is! (Esetünkben: "Fogd!",vagy "Fogd meg!" De persze bármi lehet.A lényeg,hogy egy parancshoz mindig ugyanazt a szót kössük! )Először még itt is mutatok a tárgyra segítségképpen,majd lehet egyre messzebbről mutatni,míg végül elég a szó is.
5: Kihúzom a szájban tartás idejét addig,ameddig szeretném,hogy tartsa a kutya a tárgyat.Ha már fixen felemeli,akkor és csakis akkor álljunk neki kitolni az időt!
íme a videó is hozzá (vendégszereplőnk: Malac )
Fogd meg!
Természetesen bármivel meg lehet ezt csinálni,nem csak a kedvenc játékkal.Itt egy másik videónk,ahol épp az hordozható itatójuk akadt a kezembe.Azért javasoltam elsőre a kedvenc játékot,mert ha megnézitek,sokkal előbb veszi a szájába Malacot,mint mondjuk az itatójukat.Persze,ez sem nagy kunszt,de érdemesebb szerintem a feladat megértetését minél jobban megkönnyíteni számunkra és a blöki számára is.
"Fogd meg!" 2.
Ne felejtsük el,hogy ezek a trükkök önmagunk és társunk,a kutyánk szórakoztatására szolgálnak.Nem hajt minket senki,nincs határidő!Adjunk időt ebünknek elsajátítani a dolgot,ne sürgessük,mert azzal csak elrontjuk a lelkesedését.Ha esetleg megrekedtetek egy szinten,ne átalljatok visszalépni egy,vagy akár több lépést is,sőt,kezdhetitek teljesen egyedül!Adjatok meg minden segítséget a blökinek,hogy minél előbb megvilágosodjon.
Just for Fun! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése