2012. március 31., szombat

Rossz idős,számolgatós,filózgatós.Egy kicsit mindenből.

A mai nap kutyázás szempontjából katasztrófa volt.Tomboló orkánra ébredtünk reggel,ami azóta egyre rosszabb...Nagy tanakodás közepette kaptam a telefont,hogy ne gondolkodjak,a kezdő edzés elmarad,mert úgy fúj a szél,hogy csak a fix akadályokat tudják használni,arról meg a kutyákat fújja le.Így hát maradtunk a jól bevált sima sétánál.Itt estem először gondolkodóba.Mi van ezzel a kutyával?Nem szokott húzni.Főleg nem járdáról az útra,hiszen mindig megállunk,legtöbbször már magától is fékez.A második esetnél esett csak le:ennyire tolja a szél hátulról! :D Mókásan nézhettünk ki,mikor szembe-,vagy hátszélben mentünk,akkor engem tolt jobban az orkán,mikor oldalról kaptuk telibe,akkor Álmost.Ha holnap is ilyen idő lesz,pénzt fogok szedni a látványosságért,amit okozunk. :D
Sulis hírek: Mazsival,a tacskóval holnap lesz esedékes a második edzésünk.Nem tudom,meséltem-e már róla itt,szóval röviden-tömören:
Mazsi egy tacskólány,akinek idős gazdája sajnos elhalálozott,így új gazdikhoz,A-ékhoz került.Ők nagyon szeretik,és Mazsi is őket,de sajnos Mazsi eddigi szocializációja szinte egyenlő a nullával,így most ezeken az alapdolgokon próbálunk javítani.Az első edzésen szépen dolgozott,szerencsére nagy kajás ő is,úgyhogy jutifalira szépen csinálja a dolgokat.Az úttesttől,az autóktól,a forgalom zajától nagyon fél,futna bele a vakvilágba tőle,de a megfelelő falatokkal már rá tudtuk venni,hogy 2 percre csak az anyájára figyeljen.Azóta is gyakorolnak,holnap meglátjuk,mennyit fejlődtek! ;)
Másik kis tanoncom Enci,őt E hozta el hozzám,hogy neki van egy nagyon okos kutyája,csak nincs még nagyon elővéve az agya.Ebben kért segítséget,amit pénteken el is kezdtünk.Hát,Enci olyan,mint egy kisróka.Eszméletlen aranyos!És ahogy fut...én még nem láttam kutyát így futni...Übecuki! :D Ő is szépen gerjed a jutifalira,úgyhogy nem lesz gond. :)Nagyon kis pörgős a csaj,csak még többször pörög a vakondtúrásokra,egérfészkekre,mint a kajára.Rájöttünk a problémára egyébként: Enci sűrűn kap otthon is jutalomfalatot,csak úgy.Erről most leálltak,csak akkor kap otthon is,ha valamit produkál.Egyébként hamar ráérzett az átvett dolgokra és szépen ment pórázon és nézte E-t,az Ül parancsot már szóra is teljesíti és a fekszikkel is tisztában van.Tegnap délután még egy cseppet sem érdekelte a Pacsi parancs,ma este pedig már kaptam az infót,hogy bizony megtanulta a királylány.Nagyon büszke vagyok rájuk,gyakorolnak és gyorsan fejlődnek! :)
Okos Kutya Program: Újra összeírtam az önkénteseinket és a kutyáinkat,akiket megkaptunk és akárhogy is osztottam-szoroztam,az a helyzet állt fel,hogy 11 önkéntesünk van már,de csak 10 kutyánk!Beindult a dolog,kérnünk kell még egy blökit. :)
Márió önkéntese,V volt kint a srácnál,gyakoroltak megint,a beszámolóját bemásolom:

"
Na szóval, a mai Máriózás: fél órát sétáltunk. Nem futottunk, de mentségemre szolgáljon, hogy egy kört azért kocogósabbra vettünk. Aztán nyugisan sétáltunk egy pár kört, Márió nagyon ügyes volt. Ha összeszámolom a távolságokat, akkor minimum egy fél kört totál laza pórázzal mentünk, ráadásul kicsit le is maradt mögöttem engem nézve, hogy na most merre megyek. Úgyhogy kísérleteztem azzal is, hogy néha fordultam egyet, ne legyen már olyan monoton, hogy egyenes vonalban megyünk, a kajlaságához mérten remekül vette az adást :) Az ültetésre kapásból emlékezett, és úgy általában is kevesebb energiámba került "vezetni" őt. Amiért a legbüszkébb vagyok rá: a közelben jött egy másik menhelyes kutyi, akit már épp készültek hazavinni (foxi féle, szóval kicsi) és nagyon lassan megengedtünk nekik egy kis szimatolgatást. Farokcsóválás volt bőven (koppant a talajon az a bizonyos kő) de aztán a kutyit elvitték, Márió meg menni akart utána. 1-2 "nem" után fogta magát leült, rámnézett és "könyörgött", olyan zsarolós-visítósan. Hát én azt hittem, elolvadok, pedig még ott volt a közelben a másik kutyus, simán megtehette volna, hogy márpedig akkor is odamegy és kész (mert simán elránthatott volna) de nem tette és ez nekem olyan nagy dolog volt, hogy aztán volt is jutalom és sok simi meg puszi és egyebek, míg aztán "megadta magát" :) Nagyon-nagyon büszke vagyok rá! ♥"
Szuper kis banda gyűlt össze,remélem,jól fogunk tudni együtt működni a jövőben is. :) A következő edzésünk csütörtökön lesz és jövő héten már a vasárnapi csoporttal is elkezdünk dolgozni. :)
 
Álmosról most nem tudok semmit sem mesélni...Egész nap punnyad ő is,szerintem őt is kiütötte az időjárásváltozás.
És a címbéli filózás oka:Sokat gondolkozom a leendő kiskutyám nevén majd.Jutnak is eszembe az ötletek,amiket el tudnék viselni,de ma rádöbbentem,hogy csak kankutyusnak való nevem van.Ranger,Danger,Aladdin...És ha,mondjuk a későbbi kennelalapításra gondolván,szukám lesz?Nem lesz neve szegénynek?Nagynagy fejtörés árán arra jutottam,hogy Kharma.Esetleg.De ezért közvéleménykutatást indítok:Ti milyen nevet adnátok egy babylabilánynak? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése